سلام

چندماه پیشتر ازطرف محل کارم کلیه بازنشستگان ودعوت کردن ومدیرکل هم تشریف آورده بودن و یه دفعه مدیر،طی جوگیرشدن اعلام کرد به چندنفرطبق قرعه کشی هزینه رفت وبرگشت هوایی به مشهد داده میشه . به لطف خدا اسم منم نفردوم اعلام شد .

به خاطراینکه درگیردرمان کتف آسیب دیده ام بودم هیچ جوری فرصت نشد که برم مشهد تا اینکه اتفاقی جمعه گذشته  تونستم اتاق وجورکنم وقرارشد همراه خواهرم به مشهد بریم . وقتی قیمت بلیط و پرسیدم  کله ام سوت کشید ، گفتم نکنه محل کارم با این قیمت ها دبه دربیاره و جایزه منو ماست مالی کنه .

زنگ روابط عمومی محل کارم زدم واونها هم بعد از پیگیری فرمودن حله تشریف ببرید . موقع تهیه بلیط برام سوال بود که  چرا شرکت هواپیمایی ایران ایر به مشهد پرواز نداره (هزینه ایران ایر برای معلولین نصفه حساب میشه )  یکی ازدوستان گفت کلیه پروازهای ایران ایر تو خطوط ابادان واهواز به کلیه نقاط ایران بخاطرپوشش دهی جابجایی  مسافران عراقی پرواز دارن   .

همین که رسیدیم فرودگاه مشهد فکرکردم رسیدم به سرزمین اعراب وقتی اسنپ گرفتم راننده اسنپ بعد ازاینکه پرسید کجایید و جواب دادم گفت خانم کنسل بفرمایید من ازشما فاصله دارم  . راننده بعدی جواب داد وسوارشدیم . بعد از توضیحات کامل راننده ،تازه فهمیدیم که راننده ها لهجه فارسی ودوست ندارن وترجیح میدن مسافران عراقی ها را سوارکنن،  چون پول اونها ارزشش نه برابرپول ماهست ، دکترها ازخداشون هست مریض عراقی وویزیت کنن چون دوبرابریک ایرانی پول میدن ،عراقی ها زمین ها ومغازه ها را اری میکنن ( البته معامله با غیرایرانی باطل هست اونها ازطریق دوست ، همسرایرانی اقدام به این معاملات میکنن ) و بعد به مغازه دارهای ایرانی اجاره میدن ، گفتم خوشم باشه . راننده توضیح داد که دخترها و مردان عراقی برای عمل بینی و کاشت مو بخاطرهزینه بسیارکم به ایران هجوم اوردن . ( بعدا که دقت کردم خیلی ازدخترهای عراقی  را چسب به بینی دیدم ) .

سفربه مشهد ما همش دوروبراینکه چه خبرشده گذشت .عینهویاران اصحاب کهف بودم که یک دفعه ازخواب بیدارشده ومی بینه مملکت فارس شده عرب .

یکروز به  پاساژ آرمان رفتیم . اونجا که دیگه به جون خودم عراق بود . مغازه دارها ازدیدن ارهای عرب خیلی خوشحال میشدن چون اجناسشون و میتونستن گرون تربند . چندتا مغازه ایی که رفتیم دیدم مغازه دارها چقدرخوب عربی حرف میزنن یاد مکه افتادم که مغازه دارهاش فارسی بلدبودن . خیلی زود ازاونجا دراومدیم . بااینکه صنعت توریسم باعث رونق خطوط هوایی ، هتل دارها ، ندگان ، رانندگانمیشه اما حس خوبی نداشتم . من ازت سردرنمیارم و فقط می بینم پول کشورم  چقدربی ارزش شده وزندگی برای اکثر مردم چقدرسخت شده  .  گاهی خواهربیچاره ام که خیلی سعی میکرد سفربهم خوش بگذره ، موقع بحث با راننده های تاکسی و مغازه دارها  ،دلداری ام میداد میگفت اینقدر حرص نخور دق میکنی ، مطمین باش همه چیزدرست میشه .

شب عیدقربان بخاطرشلوغی  به حرم نرفتم . سحرکه شد خواهرم با چندتا همشهری ها به حرم رفت وصبح  بعد ازنمازعید به هتل برگشت . باهم صبحانه خوردیم و اون خوابید ومن تنها رفتم حرم . برای خودم تو صحن انقلاب و آزادی چرخیدم . برای ما ویلچری ها صحن آزادی برای زیارت خیلی خوبه . راحت میتونیم بریم داخل و به فاصله چندمتری از دور مرقد وزیارت کنیم . امسال کارجالبی تو حرم دیدم . خادمین ازساعت 8 صبح و 3 بعدازظهر صحن گوهرشاد کفشداری 12 کلیه کسانی که ازویلچر استفاده میکنن  را خیلی منظم به زیارت حرم می بردن . منم فقط روز آخر رفتم صحن گوهرشاد . فکرکنم 150 ویلچری بودیم که تو صفوف منظم از طرف ورودی آقایون بردنمون زیارت .جای شما خالی ( قابل توجه ماهور گرامی )

پرواز برگشت ما ساعت 8 شب بود چون می بایستی هتل وتسویه کنیم چندساعتی زودتر رفتیم فرودگاه . این بارهم انگاری وارد فرودگاه بغداد شدیم . گیت هایی که بازشد سه گیت آبادان ، دو تا گیت اهواز . دعا میکردم که پرواز تاخیرنداشته باشه و زودی برگردم به شهر خودم به خونه خودم. روی تخت خودم . برم به یک خواب سنگین مثل اصحاب کهف ووقتی بیداربشم که بقول خواهرم همه چی درست شده باشه  .

مشهد ,خیلی ,مغازه ,راننده ,دارها ,میشه ,مغازه دارها ,سفربه مشهد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تابلو فرش مناجات گروههای تلگرام،واتس آپ،سوپرگروه،لاین،تانگو،وایبر fawfwe آهن یکتا Monsters club کلینیک تن آرا