بهترين راه درمان کک و مک

h1c_m2.jpg

لکه هاي پوستي کوچک گرد يا بيضي شکلي که معمولا يک تا سه ميليمتر بوده و رنگ آن ها قهوه اي روشن يا تيره است، کک و مک نام دارند. کک و مک ها اغلب در قسمت هايي از پوست که در معرض نور خورشيد قرار دارند، مانند صورت، پشت دست ها، ساعد، گردن و سينه ايجاد مي شوند. به همين دليل است که بر لزوم استفاده از کرم هاي ضد آفتاب تاکيد شده است. معمولا افرادي که حمام آفتاب مي گيرند، بر روي پوست شان در ناحيه کمر اين عارضه به وجود مي آيد. برخي از افراد نيز به طور ارثي و ژنتيکي کک و مک داشته يا مستعد کک و مک هستند.

نقص سلول هاي پوستي سبب به وجود آمدن رنگدانه اي به نام ملانين مي شود که عامل اصلي بروز کک و مک محسوب مي شود. در بعضي از افراد نيز به دليل عدم تعادل هورمون ها و تحريک بيش از حد سلول هاي نوليدکننده رنگدانه توسط استروژن، پوست حساس شده و به محض قرار گرفتن در مجاورت نور خورشيد، رنگ بيشتري توليد کرده و کک و مک ايجاد مي شود.

روش هاي مختلفي براي درمان کک و مک و از بين بردن اين لکه ها وجود دارد؛ از درمان هاي خانگي و سنتي مانند انواع ماسک ها گرفته تا ليزر (که آخرين راه درمان است)، همگي مي توانند در بر طرف کردن کک و مک موثر باشند. در اين مقاله به بررسي بهترين روش هاي از بين بردن کک و مک مي پردازيم و شما را با راه هاي ديگر رهايي از اين مشکل آشنا خواهيم کرد.

هيدروکينون

هيدروکينون ماده مهار کننده ملانين است که به شکل گرانول سفيد رنگ جامد و بدون بو وجود دارد. اين ماده سبب کاهش تعداد ملانوسيت‌ ها شده و اين بدان معنا است که بدن ملانين کم تري توليد مي کند. هيدروکينون به طور طبيعي نيز در برخي از گياهان يافت مي شود و به عنوان يک آنتي اکسيدان و واسطه سنتز رنگ، عامل بازدارنده، سوخت موتور و روغن و همچنين در پردازش عکاسي مورد استفاده قرار مي گيرد. از ديگر کاربردهاي اين ماده استفاده در کرم ها، لوسيون ها، محلول ها، ژل ها و امولسيون ها مي باشد. اين ماده براي درمان جاي جوش، ملاسما (لکه‌ هاي قهوه اي يا خاکستري قهوه ‌اي روي پوست) و لنتيژين (لکه هاي پيري روي پوست به ويژه صورت يا پشت دست ها) نيز مفيد و موثر بوده و در يکنواختي پوست و روشن کردن رنگ آن نيز تاثير به سزايي دارد. اين ماده حاوي ويتامين E مصنوعي بوده و به همين دليل در پاک کننده هاي پوست، مرطوب کننده هاي صورت و نرم کننده هاي مو نيز به کار مي رود. از ديگر موارد استفاده هيدروکينون مي توان به روبنده زنگ آهن در بويلرها، پايدارکننده در صنايع پوششي، آنتي اکسيدان براي لاستيک، مواد فتوشيميايي در عوامل احيا، رابرها و پليمرها، رنگ و جوهر، آنتي اکسيدان براي مواد غذايي و . اشاره کرد. بنابراين با توجه به طيف گسترده کاربردهاي اين ماده مي توان گفت که خريد هيدروکينون مي تواند بسيار مفيد و موثر باشد.

ساليسيليک اسيد

ساليسيليک اسيد را مي توان نوعي اسيد فنوليک و بتا هيدروکسي اسيد (BHA) دانست. اين ماده يک اسيد آلي بي رنگ بوده که بلوري شکل است و در سنتز آلي مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان هورمون گياهي عملي مي کند. ساليسيليک اسيد يک متابوليت فعال آسپيرين بوده و علاوه بر آن يکي از مهم ترين و اساسي ترين مواد به کار رفته در محصولات ضد آکنه و از بين برنده جوش به شمار مي آيد. اين ماده در حقيقت از ترکيب پوست برگ و برگ‌ هاي سبز زمستانه حاصل شده و کاربردهاي بي شماري دارد. از جمله کاربردهاي ساليسيليک اسيد مي توان به استفاده به عنوان ضد عفوني کننده، ضد باکتري و نگهدارنده مواد غذايي اشاره کرد. همچنين از اصلي ترين خواص اين ماده لايه برداري قوي بوده و از آن در درمان زگيل، پسوريازيس، آکنه، کرم سلولي، شوره سر و . استفاده مي شود. شرکت بازرگاني پيشگامان شيمي يکي از واردکنندگان محصولات شيميايي و تامين کننده هاي مواد اوليه به شمار مي رود. شما مي توانيد جهت خريد ساليسيليک اسيد به سايت اين شرکت مراجعه نماييد و يا از طريق شماره تلفن هاي مربوطه سفارش خود را ثبت کنيد. 

گليکوليک اسيد

از ديگر موادي که در درمان کک و مک موثر بوده و در محصولات بهداشتي و مراقبت از پوست استفاده مي شود، گليکوليک اسيد مي باشد. اين ماده طبيعي خواص درماني زيادي داشته و به ويژه براي پوست بسيار مفيد است و از آن جهت جوان سازي پوست و نيز مرطوب کنندگي آن استفاده مي شود. گليکوليک اسيد ماده پودري شکل بي رنگي است که بوي خاصي نيز نداشته و محلول در آب است. از ديگر فوايد گليکوليک اسيد براي پوست مي توان به خاصيت ضد پيري آن اشاره کرد. اين ماده يک تقويت کننده قوي بوده که چين و چروک ها را بر طرف مي سازد، از افتادگي پوست جلوگيري مي کند و موجب بهبود کيفيت پوست مي گردد. از اين رو مي توان گفت افرادي که به زيبايي و سلامت پوست خود بسيار اهميت مي دهند به سراغ خريد گليکوليک اسيد و محصولات حاوي اين ماده مي روند تا از تاثيرات فوق العاده آن بر پوست استفاده نمايند.

 

 


تفریحات سالم3 پوست ,ماده ,اسيد ,استفاده ,درمان ,بوده ,ساليسيليک اسيد ,گليکوليک اسيد ,آنتي اکسيدان ,بسيار مفيد ,پوست استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Zahirvabagx Netz فوتبال روستای چاه گز سه لاور funh (سایت تفریحی سرگرمی و دانلود) تبلیغات صنعتی ایلیا چت|چت ایلیا|چتروم ایلیا|روم فارسی ایلیا چت ترپ باز - Trap baaz panjarehvintech