شلف طاقچه ای و کاربردهای مهم و فراوان آن

 

شلف طاقچه ای را باید یکی از پرکاربردترین نوع شلف ها دانست چون با توجه به فرم و شکل ظاهری اش، هیچ گونه محدودیتی برای استفاده در هیچ مکانی ندارد و به راحتی می توان آن را در هرجایی که لازم است و نیاز داریم نصب کرد.

نمی توان این نوع شلف ها را به دسته ها و انواع مختلف تقسیم کرد چون به این شکل به نوعی سر درگمی خواهیم رسید.

برای ساخت شلف طاقچه ای از انواع چوب های زیبا و به شدت مقاوم استفاده می کنند. مثلاً چوب های راش با توجه به زیبایی و مقاومت خوبی که دارند به شدت مورد استفاده هستند و همچنین یکی دیگر از دلایل استفاده از چوب راش در تولید این نوع شلف ها، پرورش این چوب ها در جنگل های مصنوعی ست که همین امر، راحتی دسترسی به آن و همچنین فراوانی نسبی آن را تضمین می کند.

شلف طاقچه ای را می توان در اتاق های منزل نصب کرد و برای گذاشتن کتاب ها، عروسک ها، حتی تلویزیون داخل اتاق و همچنین گاهی نیز به عنوان میز کامپیوتر! از آن استفاده کرد. نمی توان محدودیتی برای استفاده آن در نظر داشت.

البته امروزه و در بیشتر کشورهای مدرن و پیشرو، از شلف طاقچه ای در آشپزخانه ها به شدت و با تمامی توان استفاده می شود و همین استفادۀ فراوان از آن، سبب معروفیتِ بیشتر این نوع شلف ها و همچنین پرطرفدارتر شدنشان شده است.

در هر نوع آشپزخانه ای چه با سبک کلاسیک و چه سبک مدرن می توان از شلف های طاقچه ای استفاده کرد آن هم به صورت زیاد و با تمامی قدرت. امروزه برای تزئین و کارایی بیشتر آشپزخانه ها، از این شلف ها به خوبی استفاده می کنند.

برای این امر، ابتدا فقط کف آشپزخانه را با کابینت های پایینی تزئین کرده و کابینت های بالایی را نصب نمی کنند و به جای آنها از چندین طبقه شلف طاقچه ای استفاده می کنند که بسیار هم زیباست.

این شلف های طاقچه ای برای گذاشتن هر نوع وسیله ای در آشپزخانۀ شما مناسب هستند. هر چیزی؛ از قابلمه ها و ظروف زیبای بزرگ گرفته تا لیوان های بسیار کوچک. حتی می توانید تمامی بشقاب های زیبا و جالب خود را نیز در این قفسه ها و ردیف های طولانی به خوبی و کنار هم بچینید.

همچنین می توانید آن کابینت های تکراری و اعصاب خردکنِ بالای سینک ظرفشویی را نیز اصلاً نصب نکنید و از سبکی مدرن و امروزی یعنی همین شلف طاقچه ای در بالای سینک استفاده نمایید. این کار را انجام دهید و بعد قضاوت کنید!

برای انتخاب رنگ شلف طاقچه ای هم باید کمی دقت بیشتری به خرج دهید. اگر دیوارهای آشپزخانۀ شما رنگ روشن است باید از رنگ های مخالف و آنهایی که به خوبی به چشم می آیند استفاده نمایید تا شلف ها، زیبایی ذاتی و بی نظیر خود را به صورت کامل نشان دهند.

البته این یک اصل کلی ست و اگر سلیقۀ شما به این شکل است که از شلف های طاقچه ای همرنگ با دیوارهای آشپزخانۀ خود استفاده کنید، هیچ مشکلی نیست و آن پروژه را هم می توان مانند دیگر کارها به خوبی و با دقت بالایی انجام داد.

برای پایه های این شلف های زیبا و چشمنواز هم، خودِ نصاب ها می دانند باید از چه نوع و جنسی استفاده کنند تا هم مقاومت بالایی داشته باشند و هم زیبایی. و به نوعی هر کدام از این دو (زیبایی و مقاومت) باعث لطمه به دیگری نشود. البته لازم به ذکر است که شما با انتخاب و هر مدل و رنگ از شلف طاقچه ایمعمولاًچندین پایه که مختص همان نوع شلف است را دریافت خواهیدکرد که اگر تمایل به استفاده از آنها نداشتید می توانید با همفکری نده و نصاب ها از هر طرحی دیگری که دوست دارید برای نصب استفاده کنید.

شلف طاقچه ای آنچنان زیبایی و کلاس و ابهتی به منزل و به خصوص آشپزخانۀ شما خواهد داد که حتی خودتان هم تصورش را نمی کنید، امتحان کنید!

 

 

شلف های شناور راهی برای زیبایی و شوخی با دیگران!

 

شلف های شناور شاید کلمه ای نا آشنا برای بسیاری افراد باشند. حتی کسانی که به شدت در پی زیباسازی و تزئین منزل و محل زندگی خود هستند. معمولاً هر نوع وسیله یا ابزاری در ابتدا با یک طرح و مدل آغاز به کار می کند و پس از مدتی با توجه به نیازهای مختلف مصرف کنندگان، مدل ها و طرح های جدیدتری نیز عرضه می شود.

در مورد شلف های شناور هم داستان دقیقاً به همین شکل است. در زمان های نسبتاً دور که فقط رسم بر استفاده از یک یا ۲ تکه چوب بر روی دیوار و قرار دادن برخی وسایل بر روی آن بود، همینکه این ۲ تکه چوب را می ساختند کافی بود.

اما با گذشت زمان و ایجاد طرح های بیشتر و بهتر و همچنین اعلامِ نیاز مصرف کنندگان، طرح های دیگری نیز ارائه شد که همین شلف های شناور نیز یکی از ابداعات مفید و جالب در خانوادۀ بزرگ شلف هاست.

شلف های شناور را می توان بین دو کنج یک دیوار طوری نصب کرد که فقط دو سرِ آن به دیوار نصب شده و تمامی قسمت های آن در هوا آزاد باشد. این نوع شلف را می توان برای قرار دادن وسایل سبک و یا حتی کمی سنگین نیز استفاده کرد.

البته شلف های شناور نامرئی نیز وجود دارند که بیشتر از جنس نوعی تلق شفاف ساخته می شوند و برای گذاشتن عروسک های کوچک و بزرگ و  همچنین برخی گلدان های کوچک از آنها استفاده می شود.

یکی از استفاده های بسیار مفید و کاملاً مناسب برای شلف های شناور این است که آنها را در فضایِ خالیِ جلوی پنجره، داخل اتاق و بینِ فرو رفتگی های پنجره در ۲ یا ۳ طبقه با فاصله ای تقریباً ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتری از هم نصب می کنند و با توجه به شفاف بودنِ این نوع شلف و همچنین نداشتنِ پایه در وسط آن، به نوعی نامرئی به نظر می رسد.

این شلف های شناور را بیشتر، خانم هایی استفاده می کنند کهبه دنبالِ استفاده از تمامی فضاهای خالی آشپزخانۀ خود هستند و نمیخواهند حتی کوچکترین مکانی را از دست بدهند. همچنین می توان از این نوع شلف ها در جلوی پنجره های اتاق ها یا دیگر پنجره هایی که خیلی از آنها استفاده نمی شود با کمی ابتکار، به خوبی استفاده کرد.

شلف های شناور انواع مختلفی دارند که هر کدام برای سبکی خاص و سلیقه ای خاص تر طراحی شده است اما آنچه این نوع شلف را جالب تر و مهم تر کرده است، استفاده های مبتکرانه و خلاقانۀ برخی افراد است.

گاهی برخی افراد شلف های شناور را در جایی دقیقاً نزدیک به سقف منزل و جایی که تقریباً حتی از دیدِ افراد پنهان است نصب می کنند! و مثلاً یک قاب عکس زیبا و دوست داشتنی از یک عزیز را بر رویآن قرار می دهند.

یا حتی با نصب کردن و آویزان کردن آنها از سقف، نوعی ابتکار خارق العاده از خود نشان می دهند.

تمامی این موارد نشان دهندۀ این موضوع است که؛ درست است که هر وسیله ای را برای استفاده ای خاص و برای مکان هایی مختصِ خود ساخته اند، اما همیشه هم نباید در یک قالب  و فرمِ از پیش تعیین شده حرکت کرد و بهتر است کمی هم جرئتِ خلاقیت و ابتکار عمل داشت و از اظهار نظر دیگران هم نترسید.

 

شلف دونی

نویسنده: طیب عالی


دکوراتیو استفاده ,طاقچه ,شناور ,توان ,خوبی ,تمامی ,برای گذاشتن ,برای استفاده ,مصرف کنندگان، ,قرار دادن ,برخی افراد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نقش رونق تولید در پدافند غیرعامل 3H0104ev rama همه چی برای تو tAcademi موزیک سانگ دانلود جدید ترین بازی ها ترینر و اپدیت ها